Folkbibliotekens framtid


Folkbibliotekens framtid är ämnet för den utbildningsdag som jag är med på imorgon, i Svenljunga av alla ställen. Biblioteket har därför stängt för all service resten av veckan, vilket lär bli problematiskt för många av er elever. Ett tips är att ordna en pinkod, så att ni i fortsättningen kan låna böcker även om vi är borta. Kopieringen är ju en annan sak som vi är behjälpliga med väldigt mycket, men jag hoppas bara att ni kan hålla er till tåls till på måndag.

Jag ser själv fram emot kursdagen imorgon - en första chans för mig personligen att träffa ett stort antal bibliotekarier från Ulricehamn och grannkommunerna. Jag hoppas att eleverna på vårt gymnasium får en bra bild av biblioteket som en möjlighet att finna information, och jag hoppas dessutom att den goda bilden kan finnas kvar hos andra bibliotek dessutom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar