+ 25 maj: Nördarnas dag

Idag den 25 maj är det Geek Pride Day, den dag då alla nördar över hela världen skall proklamera sin nördighet. Jag missade själv detta tillfälle när jag gick till jobbet idag, annars hade jag kanske fått på mig Star Trek-uniformen... Dagen har firats sedan 2006 till minne av den första Star Wars-filmen, men man uppmanar till nördighet i allt från Star Wars till Shakespeare. Idag firas dessutom den stora handduksdagen (ni som läst Liftarens guide till galaxen vet vad jag pratar om), men inte har jag sett några handduksbärande elever idag inte...

Dagens nyförvärv
1klass-reseguiden om Tokyo finns nu till utlåning - näpp, där blev den utlånad direkt!

Hittills har det varit ytterst sällan som vi sagt nej till ett bokönskemål - har ni därför några sådana så får ni mer än gärna testa för att se om vi ställer upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar