Nya lättlästa böcker

Vi har köpt in en stor mängd med lättlästa böcker, hela 42 stycken, för att vara exakt. Ni hittar dem på de olika avdelningarna i biblioteket.

Information
ABC mer - en bok för att lära sig ABC (Finns på hyllan märkt Af på författarens efternamn - Webb, Af/Webb)

Geografi
Tag tåget - kors och tvärs i Sverige (Nc/Lumholdt), Utflykter kring Öresund (Nb Sommelius)

Historia
Jag, upptäcktsresande Sven Hedin (Lz/Hedin), Jag, Karl den tolfte (Kc.4/Peterson), Jag, Gustav den andre Adolf (Kc.4/Peterson), Jag, Karl den fjortonde Johan (Kc.4/Peterson), Jag, slaven Gustavus Vassa (Lz/Equiano)

Konstarterna
Kärleken och döden - Konst på Moderna museet (Ie/Taube), konstboken Öga mot öga - svenska porträtt (Ibv/Teleman), Från svans till snabel - djur i konsten (Ibv/Burén)

Religion
Med keps och kippa - en judisk familj i Sverige (Cmd/Lukács), Präst i Fruängen - med kyrkan i centrum (Ca/Sörman), Tro, hopp och koranen - muslimer i Sverige (Cmd/Järtelius), Jag, Birgitta (Cjz/Birgitta), Jag, Martin Luther(Cjz/Luther)

Naturvetenskap
Från fladdermöss i luften till bävrar i bäcken (Ugf Jansson), Elefanternas dal (Ugf/Ekholm)

Samhällsvetenskaper
Lätt och läckert - mat i mikro (Qcaa/Andersson), Var med och bestäm (Ohfh/Killander), Hunddagiset (Qdfja/Friman), Aldrig mera mobbning (Oa/Strömbäck), Indianbyn på prärien (Mq/Dahlbring), Blommor året runt (Qef/Olsson)

Språk
Tappa hakan och andra talesätt om kroppen (Fc/Killander)

Skönlitteratur (författarens efternamn inom parantes)
Resan mot döden (Boström), Monsterplaneten (Gesén), En påse pengar (Dömstedt),

Teknik & medicin
Lasse - bäst på däck (Prab/Lorentzen), Pyssla och pynta med pärlor, filt och papper (P/Engstedt), Hos doktorn (Ve/Fors), Drömmen om rymden - till månen och Mars (Prde/Godhe)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar