Besök på UF-mässan

Lördagens UF-mässa var en stor succé. Jag vet ju inget om besökssiffror och så än, men det var väldigt många som var där vid 12-tiden när jag och äldste sonen kom dit. En magiker underhöll genom att mingla runt i folkmassan och trolla med olika grupper (vilket min son och jag uppskattade särskilt) och det var en del talare som presenterade sin verksamhet kopplat till företagsamhet. De lokala företagen var där (fler än jag hade förväntat mig på ett sådant här mellanår i UF-mässesammanhang) men framför allt fanns UF-företagen där och de var riktigt professionella!

Jag imponerades av försäljarnas professionella attityd gentemot mig som potentiell köpare och även om det är lättare att möta någon som de känner igen från skolan upplevde jag att de var på samma sätt gentemot övriga mässbesökare. Dessutom så gav de heller inte något större sken av att de kände mig, vilket också det i sammanhanget kändes ytterst professionellt.

En stor eloge till alla UF-företagare och till de elever som haft UF-mässan som den praktiska delen i sitt projektarbete - bra jobbat!

Facebook-länkar till några av skolans UF-företag: (stöd dem och de övriga företagen!)
Decor UF | Empire UF | Interior UF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar